Min första kärlek

Alla definerar kärlek olika. såhär tycker jag.

När jag var yngre var jag stensäker på att man var kär när man hade träffat en person några gånger och fick den där pirrande känslan i magen. Nu när jag blivit äldre (och visare) ser jag tillbaka på mig själv och skrattar ihjäl mig över hur dum jag var.

Min första förälskelse var Danial. måste erkänna att jag har svårt att minnas tillbaka hur vi hade det. men jag minns nyårsafton (vi var tillsammans under den här tiden) då vi stod utanför tempo och inväntade tolvslaget. När natthimlen lystes upp av raketer kysstes vi. det var rätt magiskt och fint. men som alltid så dog kärleken rätt fort därefter.

Senare i livet träffade jag en annan figur. Christoffer. vilket kom att bli min första riktiga kärlek. vi studsade fram och tillbaka under 2 år. när inte jag ville ha honom, så ville han ha mig, och tvärtom. när vi studsat fram och tillbaka i kanske 1 ½ år insåg jag att jag var kär. det var mer än bara fjärilar i magen. jag ville vara med honom dygnet runt, hela tiden. jag tror inte man har insett vad kärlek är om man inte utstått olycklig kärlek. det är svårt att få ner hela historian på papper, men tror ni förstår vad jag menar på ett ungefär.

Detta var sommaren 2010, alltså nyligen. 16 år gammal insåg jag innebörden av ordet kärlek. allt innan dess har bara varit förälskelser enligt mig.

Så kort och gott, min första kärlek var Christoffer. efter våra svackor och känslor som vinglat fram och tillbaka så är vi fortförande vänner och försöker hälsa på varandra och vara trevliga. vilket jag tycker är fint.

Nu är det bara att vänta och se när drömprinsen dyker upp.







lite gamla och jättefula bilder.


förövrigt så drar jag upp till släkten i västerås och firar jul. fan så fint livet är när jag är där.
 god jul i förskott.


Kommentarer
Postat av: josefin

min älskling! jag är så otroligt stolt över dig. vi väntar på drömprinsen tillsammans du och jag!

2010-12-27 @ 14:31:13
Postat av: Johanna von Zeipel

och jag är stolt över dig! vi har tagit oss igenom det tillsammans du och jag. i väntan på drömprinsen så har vi alltid varandra. tack. tack som fan för att du ställt upp och gjort mig starkare.

2010-12-27 @ 22:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0