min musikstil

Min musikstil har varierat genom åren, faktum är att den ändras varannan månad. allt beror på vilket humör jag är på. exempelvis: är jag ledsen så lyssnar jag på Lars Winnerbäck eller Melissa Horn eller om jag är irriterad så lyssnar jag på duck sauce - barbara streisand (bara för att man blir hjärntvättad av låten)

Men något som hängt med genom alla mina år är Takida. För ett antal X somrar sedan så var takida det enda jag lyssnade på. jag satte mp3n på repeat och var helt galen i den gruppen. även om jag idag inte är lika besatt av takida så lyssnar jag trots det rätt ofta på dem. kanske för att få återuppleva gamla minnen och tänka tillbaka på den enkla tiden som var. kanske för att känna känslan "det här är jag" eftersom jag förknippar mig mycket med det bandet. texterna och framför allt rösten. den där raspiga, djupa och härliga rösten som får håret på armarna att resa på sig.

Takida kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat, det gör ont och säga det, men min musikstil har övergått lite åt ett annat håll för tillfället. Numera är jag helt fast för Lars, Melissa, Håkan, Kings of leon och Jhonossi. Deras musik har något extra som man lever sig in i. ja. helt fantastiskt faktiskt.

Musik som betyder något. det är min musikstil.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0